Wednesday, May 16, 2012

Aku kena pau ngan budak..(betul ker)

Assalammualaikum...hari ni aku nk cite sket pasal kejadian petang semlm...diulangi ptg semlm..mcm biasa la..balik keje je, mmg rutin harian aku kena amik asyraaf kat skul..smpi je kat area umah kak hasni di presint 16, bukak je pintu keta, tetiba jer dtg budak lelaki dlm umur belasan thn..mcm ni dialog nyer..wah..ada dialog gitu..maluuu... budak lelaki :- acik, nk mintak duit lima ringgit.. aku :- buat apa? (dlm ati ckp, acik?) padahal mmg acik pon..huhuuu..x nk ngaku dh tua..huahua. budak lelaki :- nk bayar tambang bas, nk balik serdang.. aku :- hah!! balik serdang? buat apa kat sini.. budak lelaki :- saya study ngan kawan, pastu beg saya tercicir..(tp, tgk dia pn mmg sehelai sepinggang) aku :- jauhnyer study...betul ke nih.. budak lelaki :- yer, betul..(dgn muka sedihnyer) aku :- betul? x tipu??? (aku mls nk lama2, coz nk amik asyraaf..tp, terdetik dlm ati nk tanya nama n call parent dia..tp, takut lama lak..skg nih bukan leh cayer sgt..semua nk menipu jer..) tanpa segan silunyer..aku pn bukak beg n amik purse..(dgn selambanyer aku bukak purse dpn dia, buatnya dia rampas..x ke naiye aku)..kebetulan ada duit lima hinggit sekeping..lalu aku pn bg kat budak tu..sebelum bg, aku tanya lagi..betul ni..x tipu..kalau tipu, adik jawab la ngan Allah kat sana ekk..(sempat lak aku nasihatkn dia..hikhik..)and last, aku bg la duit tu...masa aku nk amik asyraaf, aku perhatikan jer budak tu, kemana dia nk pegi..tgk2 dia menuju ke bus stop..(tp aku x nmpk la dia kat bus stop tu..) harap2, budak tu x tipu aku la...sekian tu je coretan aku arini..wassalam..

No comments:

Post a Comment